1. sep. 2011

flyreise og mas

I dette øyeblikk sitter jeg på flyplassen i Skottland og venter på mitt neste fly som går om en og en halv time videre til Leeds hvor vertsfamilien min vil hente meg. Jeg skal hilse og si at flyturen hit var noe av det snåleste jeg har vært med på. Først reagerte jeg på at vi på Flesland måtte ta buss til flyet. Flesland! Men da jeg så flyet trodde jeg at jeg skulle dø på stedet. Et lekefly! Så ikke verre ut. To seter på den ene siden og ett på den andre. Vi satt som sild i tønne mens vi humpet og ristet i vei. Propellen var så høylytt at man ikke kunne høre seg selv tenke og vi fikk utdelt sukkertøy å suge på for ikke å få dotter i ørene. Vittig! Men til tross for alt dette så likte jeg turen kjempe godt. Noe nytt og morsomt. Jeg trengte en liten oppmuntring. Det var så visst en liten oppmuntring. Haha. Det er fremdeles en og en halv time til flyet mitt går. What to do? What to do? Tenker å kanskje se en film? En mann med en tvilsom mustasj sitter og kikker på meg. Ser ut som om han kommer rett fra sjøden. Grrrr. Håper neste flyet også blir like lite. Da får jeg latterkrampe og får vell ikke lov til å bli med på flyet fordi de frykter jeg er sinssyk. Det er jo ikke så langt fra sannheten.

jeg skrev dette i Aberdeen altså da jeg hadde litt lite å ta meg til. Men jeg kan forresten fortelle dere at den neste flyturen var like bråkete! Vi fikk ikke godterier så jeg hadde dotter i ørene hele veien og det støyet slik at menneskene rundt meg sine stemmer hørtse ut som Doctor Who karakterer. o.O
Men alt i alt var det greit altså!
Jeg er fremme hos familien nå. Jeg forstår veldig lite av dialekten og klarer å misstolke alt de sier men det skal nok gå greit. Fikk Kindle da jeg kom! Takk brødre! Den er nice!

God natt!

Ingen kommentarer: