30. mai 2012

Hvor det er en ende er det som oftest en ny begynnelse


Sitter paa skolen jeg naa og skriver. Nest siste dagen min her. Kan ikke vente til jeg i morgen klokken halv fire endelig kan se lyset og rope: FREEEDOM! litt saann som Mel Gibson i Braveheart. Ahh. Ja.
Men saa tenker jeg ogsaa paa hvordan morgendagen kommer til aa forandre alt. I morgen paa denne tiden er det offisielt. Jeg er i et avstandsforhold helt plutselig. Vi bor mange tusen kilometer fra hverandre og ser hverandre kanskje hver 3 maaned. Jeg skal ikke lyve. Det er tungt aa tenke paa, men paa en annen side saa tror jeg at naar det kommer et stykke saa er kjaerligheten viktig aa ta vare paa selv om det kanskje gjoer vondt. Jeg vil noedig vaere klissete mine kjaere lesere men jeg maa si at jeg elsker han saa hoeyt at jeg ikke helt klarer aa forstaa hvordan kroppen min faar det til. Han spoer meg stadig vekk "Hvorfor smiler du?" og jeg har ikke noe svar paa det. Det er bare noe ved han som faar meg til aa smile uten aa kunne kontrollere det. Men det er jo godt, er det ikke det?

I morgen vil jeg ogsaa plutselig ha venner i forskjellige land. Utrolig gode venner er de ogsaa. De vil vaere fordelt paa Finland, Danmark,Tyskland og England og jeg kan ikke lenger sende dem en melding for aa spoerre om de vil ut i solen og leke. Ting blir bare litt mer komplisert naar det er snakk om avstand men jeg vet jo at vi alle sammen vil se hverandre igjen om ikke saa alt for lenge. Kan nesten ikke tro noe annet. Dessuten skal jeg jo til baade Sveits og Danmark i sommer for aa snylte paa mine herlige venner. Jeg er ikke i tvil om at denne sommeren kommer til aa bli utrolig bra. Festivaler, ukjent mat, sene sommerkvelder, grilling og alle de andre merkverdige tingene som hoerer sommeren til. Naa er det 5 minutter til jeg maa gaa til timen min etterfulgt av en time foer jeg kan ta bussen til Manuel for saa aa suse ned til parken for aa moete gjengen med dustete utvekslingsstudenter. haha! Det blir som de ville sakt i bibelen "det siste maaltid" sammen. Jeg ser for meg mye graating. Ikke fra meg mest sansynligvis for jeg klarer ikke helt aa ta det inn kjenner jeg. Jeg blir nok litt nummen men jeg klarer ikke helt aa forstaa at disse 9 maanedene plutselig skal ta slutt. Det gir ikke mening i mitt hode. Men det er slik det maa bli. Saa er det hjem til Norge en liten stund for aa lade opp til aa se noen av dem igjen. Gleder meg mye!

Naa tror jeg at jeg maa pakke sammen og komme meg til min siste spansk time. Noen sinne! (haaper jeg)

Snakkes
(og neste gang lover jeg at det blir med bilder)

Ingen kommentarer: