10. nov. 2011

bare sånn at dere vet det


Jeg liker ikke
Essayer i øst og vest
katter som spyr over hele gulvet
engelske kompliserte dører som ikke gidder å låse seg
tomater 
migrene
engelske pølser med brun sos til bare for å gjøre det verre
buss 
duskregn som ikke er regn men som gjør deg våt uansett
stygg musikk
å ta avgjørelser
å sende sms i stedenfor å ringe
å føle meg usikker 
hissige mennesker
tørr hud som gir meg barteutslett


jeg liker 
peanøtt smør
banan
lørdag
søndag
musikken på Starbucks
å sove
ironi kombinert med sarkasme
å forvirre folk med å prate norsk bare fordi jeg kan
at folk tror jeg er gal bare fordi jeg ikke er prippen som resten av Englands kvinner.
folk som sier hva de faktisk tenker

jeg bryr meg ikke om
husdyr og andre åndssvake dyr
utseendet, hår, sminke og sånt tull
kunst faget. Bortkastet
kulde
trening

Nå vet dere det. Nå skal jeg prøve å ignorere migrenen som dunker som en gal bongotromme i hode mitt og gjøre essayen min som ikke gir mening fordi den ikke er relevant. Etter det skal jeg drikke min kalde te fordi jeg er tøff. Over og ut fra England's kalde ghetto.

Ingen kommentarer: