11. apr. 2012

Er for tiden i Bergen. Jeg har ikke skrevet på bloggen at jeg skulle hjem fordi jeg ville overraske Helene. Det tror jeg at jeg kan si trygt at jeg gjorde også. Jeg landet på Flesland 23:15 på mandag hvor storebror og far stod klar for å ta i mot meg. Var utrolig godt å se dem igjen. Dagen før var det jeg selv som sto og skulle ta i mot. Jeg sto med skjelvende ben og bankende hjerte på York station og ventet på at en sveitser med stor ryggsekk skulle dukke opp mellom togets skyvedører. Da toget endelig kom så jeg en skjeggete skikkelse som vinket i min rettning og jeg løp og kastet meg på ham. Herlighet. Så godt som det var å se han.. Kan ikke beskrive det. Hadde en og en halv dag med han hvor vi bare nøt og endelig være sammen igjen. Noen ganger er det ikke nødvendig å oppdatere hverandre på alt som har skjedd som den andre har gått glipp av, men det er viktigere og bare berøre og føle på den gode stemningen som fyller luften når dere kommer sammen igjen. Han sovnet i armene mine flere ganger og selv om jeg hadde prøvd å holde han våken fordi jeg ville ha mest mulig tid med han før jeg reiste så gjorde det meg ikke noe. Ikke på noen måte. De øyeblikkene er øyeblikk som jeg vil huske på fordi de er så fredfulle og gode uavhengig av hvor enkle de er. Mandag fulgte han meg altså til togstasjonen og etter å ha advart meg mot troll og andre norske farer tok vi farvell og jeg satte meg på toget til Manchester. Deretter fly til Bergen.

Dagene frem til skrivende stund har jeg egentlig bare brukt på å slappe av på sofaen og på å møte venner jeg ikke har sett på lenge. Godt å se dem alle igjen men jeg må innrømme at å høre alle si: ja nå kommer du jo snart hjem for godt.. det gjør vondt. Jeg er ikke klar til å ta farvell med York. Jeg er veldig knyttet til York nå og ser på det som byen min på mange måter nå. Det er tross alt der jeg er å finne for øyeblikket. I morgen (torsdag) skal jeg og pappa ut i byn og ordne sko til bryllupet på lørdag og kanskje også film til det nydelige, gamle kameraet mitt. Jeg har også tenkt å se etter en gave til Manu. Tror han kommer til å bli stor fornøyd med den altså. Eller kanskje ikke. Etterpå drar pappa og jeg får besøk av Malene som skal overnatte. Og dagen etter blir det da tur til Sogn hvor brudeparet står parat og tar oss i mot. Er så utrolig glad på deres vegne! Men nå er det visst kveld. God natt godt folk!

Ingen kommentarer: