1. okt. 2014

Tiden flyr forbi her i Winchester. Nå har jeg vært her i 18 dager allerede. Selv om jeg bare har vært her i ca 3 uker så føles det som jeg har vært her i en evighet. Jeg føler jeg alltid har bodd her. Skolen har ikke begynt helt ordentlig enda, men jeg merker allerede presset fra alle kanter. Snart skal jeg ha en presentasjon i kritisk analyse av Othello, tiden for å begynne å samle informasjon til essayer nærmer seg med sakte skritt og ett av fagene forvirret meg så mye at jeg kjenner jeg blir helt ør i hodet. Innenfor engelsk literatur har vi flere modeller. Det vil si at dette semesteret har jeg 3 forskjellige fag innenfor det jeg studerer. Den ene er morfologi og syntax. Det er noe av det værste jeg har vært med på. Vi sitter å analyserer adverb, substantiv, pronomen osv.. Jeg var ikke god i dette i norsk timene hjemme og jeg tviler ganske sterkt på at jeg kommer til å være god i det her på engelsk. Men jeg gir ikke opp så lett. Jeg må bare komme meg inn i en ordentlig rutine og lære meg til gode studie vaner. 

Jeg syntes Winchester er kjempe fint. I dag hjalp jeg en kompis å flytte, og vi kjørte rundt i Hampshire og det er bare så nydelig! Selv sett fra motorveien er det ganske fint! Jeg har ikke mange venner her enda, men jeg klarer meg ganske godt og jeg har begynt å kjenne igjen et par av ansiktene som passerer meg på campus. Jeg er sikker på at jeg kan trives. I dag var jeg også på "rounders" trening. Det er en sport som er veldig tilnærmet slåball. Det var som å ha gym på barneskolen. Veldig kjekt! Lurer også på om jeg skal melde meg på friidrett, men det får vi se litt mer på. Jeg vet iallefall at jeg må melde meg på noe for jeg har lagt på meg noe grådig på bare 3 uker! Nå må jeg lese et par dikt og analysere dem! Vi snakkes! 

Ingen kommentarer: